Ahad, Disember 13, 2009

Perkara: Tips Penjimatan Pelajaran

Penggal persekolahan akan bermula lebih kurang dua minggu lagi. Buat masa ini ibubapa ada yang mengambil cuti panjang untuk membawa anak2 bercuti. Destinasi percutian bergantung kepada ketebalan poket ibubapa atau peruntukan yang telah di masukkan kedalam bajet kewangan 2009. Malahan ada yang sudah mula membeli keperluan sekolah seperti pakaian sekolah dan peralatan alatulis serta buku2 latihan/kerja. Ada juga ibubapa yang sedang berkira2 untuk mencari pusat tuisyen untuk anak2 bila naik sekolah nanti malahan ada juga yang sedang bertuisyen di musim cuti sekolah ini terutama kepada anak2 yang bakal menghadapi peperiksaan seperti UPSR, PMR dan SPM.

Tidak ketinggalan juga ada ibubapa yang mencari pusat tuisyen untuk anak2 mereka yang masih bertadika. Eerrrr.... yeke? Saya pernah dengar2, tapi tak confirmlah pulak.

Di sini saya nak kongsi salah satu tips penjimatan pelajaran iaitu Program Score A. Ramai sudah mengetahuinya sepertimana saya mengetahuinya semenjak 2002 tetapi banyak perkara2 yang tidak saya ketahui tentang detail program ini. Anggapan saya terhadap produk ini jauh melencong.... rupa2nya, banyak kemudahan dan keabaikan program ini. Program ini sinonim dengan ayat ini : ANAK SCORE A IBUBAPA SCORE RM. Program perkongsian ilmu, kewangan dan ianya merupakan satu pelaburan yang baik yang dimasukkan kedalam kategori aset bukannya liabiliti.

Program yang mendapat kerjasama daripada Kementerian Pelajaran ini mendapat sambutan yang hangat dewasa ini selaras dengan ke arah mencapai taraf sekolah bestari tahun 2010. Kaedah dan sukatan pelajarannya mengikut garis panduan Kementerian Pelajaran dan ianaya merupakan satu2nya portal pelajaran di negara ini yang di pasarkan menerusi program MLM.

Untuk maklumat lanjut Program Score A ini, layari blog berkaitannya disini :-

http://asturieemazzscorea.blogspot.com/

atau terus hubungi saya dengan menghantar sms ke 0193370339/0133990339

Tiada ulasan: